Snowcone Vendor


"Toda la guerra me la pasé aquí" Ernesto González

The subject of this work is Jose, a man that I met in the Cuscatlan Park in San Salvador.  He told me that he has been selling snow-cones there everyday for the last 30 years.  He began telling me stories of atrocities that he had seen in the time of war and of state sponsored violence that had taken place in and around the centrally located park.  What struck me most about him was that he is in a sense an archive of things that happened in the capital city during the war and also that he makes a living as a nomadic street vendor, following crowds in the city's main park.  Jose lives a roaming lifestyle similar to the many of us that fled the country during the war.


El sujeto de esta obra es Jose, un hombre que conoci en el Parque Cuscatlan en San Salvador.  Jose me conto que tiene 30 anos de vender minutas en ese lugar y me relato historias de la violencia del estado contra la poblacion durante la guerra.  Lo que me impresiono mas de el es la forma en que el guarda la memoria de la guerra como si fuera un archivo de las atrocidades que acontecieron en o alrededor del parque central en la guerra.  Por otra parte me impresiono el hecho de que es un vendedor ambulante y que se mantiene asi con un estilo de vida nomadico parecido al que nos toco a muchos que salimos del pais durante la guerra.  

Comments

Popular Posts